Regulamin
Zobacz - Regulamin obowiązujący od 5.11.2024 r.
Regulamin Serwisu www.leroymerlin.pl
I. Definicje
1. Dział Obsługi: dział obsługi Klienta; adres: Leroy Merlin Polska, Dział Obsługi Klienta Serwisu Leroy Merlin Piątek 99-120, ul. Łowicka 33, e-mail: e-sklep@leroy-merlin.pl, tel. +48 22 250 84 44 lub dział obsługi Klienta w Sklepie Stacjonarnym;
2. Klient: nabywca Produktu oferowanego do sprzedaży przez Leroy Merlin w ramach Sklepu Internetowego lub osoba korzystająca z usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Serwisu;
3. Konsument: konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego;
4. Konto: zapis w systemach informatycznych Serwisu przypisany indywidualnie do Klienta, zawierający zbiór informacji dotyczących Klienta oraz składanych przez niego zamówień i zawieranych umów, z wykorzystaniem którego Klient po zalogowaniu może składać zamówienia oraz zawierać umowy. Klient, który jest uczestnikiem Programu Lojalnościowego, po zalogowaniu na Konto może sprawdzić saldo punktowe, wykorzystać dostępne rabaty i gromadzić punkty na zasadach określonych w regulaminie Programu Lojalnościowego.
5. Koszyk zakupowy: lista Produktów wybranych przez Klienta w Sklepie Internetowym w celu złożenia zamówienia;
6. Materiały: wszelkie materiały i informacje (np. wpisy, zdjęcia), w tym stanowiące utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. z dnia 6 czerwca 2019 r., Dz.U. z 2019 r. poz. 1231), w szczególności utwory słowne, słowno-graficzne, graficzne, muzyczne, słowno-muzyczne, audiowizualne (w tym filmowe), w tym zawierające wizerunek osób lub dobra niematerialne osób trzecich, a zamieszczone przez Klientów lub inne podmioty w Serwisie;
7. Nazwa: unikalna nazwa przybrana przez Klienta za pośrednictwem odpowiedniego formularza udostępnionego w ramach Serwisu.
8. Odbiór w sklepie: odbiór towarów w Sklepie Stacjonarnym, wybranym przez Klienta w Koszyku zakupowym;
9. Produkty: usługi i towary, które można zamawiać zgodnie z niniejszym Regulaminem;
10. Program Lojalnościowy: program lojalnościowy organizowany przez Leroy Merlin, przeprowadzany w Sklepach Stacjonarnych oraz Sklepie Internetowym, zgodnie z regulaminem, o którym mowa w pkt XII.1 Regulaminu, z tym zastrzeżeniem, iż świadczenie usług drogą elektroniczną, w tym Konto uczestnika Programu Lojalnościowego jest prowadzone na zasadach określonych w Regulaminie Serwisu.
11. Regulamin: niniejszy regulamin określający zasady sprzedaży Produktów przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Serwisu;
12. Regulamin Opinii: regulamin określający zasady zamieszczania opinii o Produktach, stanowiący załącznik nr 3 do Regulaminu;
13. Serwis: serwis internetowy prowadzony przez Leroy Merlin pod adresem www.leroymerlin.pl oraz w aplikacjach mobilnych, z wykorzystaniem którego Leroy Merlin świadczy usługi wymienione w Regulaminie;
14. Sklep Internetowy: sklep internetowy prowadzony przez Leroy Merlin, działający pod adresem www.leroymerlin.pl oraz w aplikacjach mobilnych dostępnych w Sklepie Google oraz AppStore;
15. Sklep Stacjonarny: obiekt handlowy stanowiący sklep Leroy Merlin znajdujący się na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Lista Sklepów Stacjonarnych dostępna jest pod adresem: https://www.leroymerlin.pl/sklepy.html;
16. Tryb „gościa" - usługa umożliwiająca zakup Produktów w Sklepie Internetowym bez konieczności rejestracji Konta. W trybie "gościa" funkcjonalności lub korzyści przewidziane w Programie Lojalnościowym nie są realizowane.
17. Umowa: umowa dotycząca Produktu zawarta pomiędzy Klientem a Leroy Merlin, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość;
18. Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną: umowa zawierana pomiędzy Klientem a Leroy Merlin, dotycząca wykonania usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Klienta, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej;
19. Ustawa o prawach konsumenta: ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
20. Kodeks Cywilny: ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks Cywilny;
21. Leroy Merlin: Leroy - Merlin Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Burakowskiej 14, 01-066 Warszawa, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS +33000053665, NIP 113-00-89-950, Regon +33010692148, o kapitale zakładowym 51.000.000 zł.
II. Usługi świadczone drogą elektroniczną w ramach Serwisu
1. Administratorem Serwisu jest Leroy Merlin.
2. Leroy Merlin świadczy w Serwisie drogą elektroniczną następujące usługi:
2.1 rejestracja i logowanie Klienta do Sklepu Internetowego,
2.2 założenie i prowadzenie Konta,
2.3 założenie i prowadzenie Konta Programu Lojalnościowego,
2.4 wyszukiwanie Produktów przy wykorzystaniu wbudowanej w Serwisie wyszukiwarki,
2.5 dodawanie wybranych Produktów do koszyka zakupowego,
2.6 złożenie zamówienia,
2.7 wyrażanie opinii (ocen lub komentarzy) na temat Produktów oraz Materiałów,
2.8 opracowanie wizualizacji lub aranżacji wnętrz z użyciem programu do projektowania (Leroy Merlin Planer),
2.9 dostarczanie informacji marketingowych i handlowych drogą elektroniczną (po uzyskaniu uprzedniej wyraźnej i swobodnej zgody od Klienta),
2.10 wyświetlanie zawartości Serwisu,
2.11 sprawdzanie dostępności Produktów w Sklepie Stacjonarnym,
2.12 kontaktowanie się z Leroy Merlin za pośrednictwem formularza kontaktowego,
2.13 zamówienie usługi projektowania.
3. Usługi świadczone drogą elektroniczną udostępniane są w Serwisie nieodpłatnie.
4. W celu prawidłowego korzystania z Serwisu niezbędne jest:
4.1 dostęp do komputera lub urządzenia mobilnego,
4.2 system operacyjny Microsoft Windows XP lub wyższy, Linux, OSX 10.4 lub wyższy,
4.3 dostęp do Internetu,
4.4 przeglądarki internetowe: Internet Explorer w wersji 11.0, Mozilla Firefox, Chrome,
4.5 minimalna rozdzielczości ekranu: 1280 x 720 pikseli,
4.6 włączona obsługa plików cookies,
4.7 pobranie i zainstalowanie na urządzeniu mobilnym aplikacji mobilnej Leroy Merlin zoptymalizowanej do szerokości ekranu 360 pikseli.
5. Opinie o Produkcie mogą wystawić zalogowani posiadacze Konta. Opinie są dodawane na zasadach określonych w Regulaminie Opinii.
6. Klient może kontaktować się w sprawach związanych z świadczonymi w Serwisie usługami poprzez Dział Obsługi.
7. Poszczególne usługi świadczone drogą elektroniczną udostępnione w Serwisie mogą podlegać osobnym regulaminom.
8. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia świadczenia przez Leroy Merlin usługi udostępnionej w Serwisie:
8.1 w przypadku usługi polegającej na wyświetlaniu zawartości Serwisu – z momentem wejścia na stronę internetową Serwisu,
8.2 w przypadku usług, do świadczenia których wymagana jest rejestracja w celu założenia Konta – po zarejestrowaniu lub zalogowaniu Klienta w Serwisie,
8.3 w przypadku usług świadczonych na wyraźne życzenie Klienta – z momentem wypełnienia i wysłania odpowiedniego formularza, opinii, komentarza, itp.
8.4 w przypadku usług, do świadczenia których wymagana jest rejestracja danych koniecznych dla zamówienia Produktów – z momentem wypełnienia i wysłania odpowiedniego formularza.
9. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną ulega rozwiązaniu, w zależności od rodzaju danej usługi, z chwilą:
9.1 opuszczenia przez Klienta Serwisu, lub
9.2 rezygnacji z danej usługi, lub
9.3 upływu okresu wypowiedzenia przewidzianego w Regulaminie.
10. Świadczenie usług drogą elektroniczną przez Leroy Merlin w Serwisie ma charakter bezterminowy. Klient może w każdym czasie rozwiązać z Leroy Merlin umowę o świadczenie usług w ramach Serwisu, wypowiadając ją.
11. Klient, który chce wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną dotyczącą rejestracji w Serwisie lub Konta, musi poinformować o swojej decyzji Dział Obsługi w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego pocztą elektroniczną na adres rezygnacja@leroymerlin.pl, co nie uchybia jego prawu do odstąpienia od danej Umowy na zasadach określonych w rozdziale VII Regulaminu. Leroy Merlin może zweryfikować prawdziwość oświadczenia poprzez wysłanie na adres e-mail przypisany do Konta prośby o potwierdzenie. Umowa o świadczenie usług w ramach Serwisu ulega rozwiązaniu w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu.
12. Serwis wraz z udostępnionymi w nim usługami świadczonymi drogą elektroniczną dostępny jest 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Funkcjonowanie Serwisu wymaga cyklicznego monitoringu technicznego i aktualizacji, co może powodować czasowe i krótkotrwałe (do 15 minut w godzinach porannych między 6.00 a 9.00) przerwy w działaniu Serwisu.
13. Leroy Merlin zastrzega sobie prawo do:
13.1 modyfikacji Serwisu, w szczególności zakresu oraz rodzaju usług i funkcjonalności,
13.2 okresowych przerw technicznych niezbędnych do modernizacji, konserwacji i rozwijania Serwisu innych niż opisane w pkt. 12 powyżej. Leroy Merlin informuje Klientów o tych przerwach, zamieszczając w Serwisie stosowny komunikat nie później niż 24 godziny przed planowaną przerwą. Klienci zarejestrowani w Serwisie mogą być dodatkowo informowani o planowanych przerwach za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej przez Leroy Merlin nie później niż 24 godziny przed planowaną przerwą, na adres e-mail wskazany przez Klienta podczas rejestracji w Serwisie.
14. Regulamin udostępniany jest przez Leroy Merlin w Serwisie nieodpłatnie przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także na żądanie Klienta w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.
III. Konto
1. Założenie Konta jest bezpłatne i dobrowolne, jednak niezbędne dla uczestnika Programu Lojalnościowego, dodawania opinii, zdjęć, zestawów inspiracyjnych, komentarzy, zapisywania ulubionych treści, przeglądania historii zakupów Produktów oraz umieszczania i publikacji Materiałów. Korzystanie z usługi Leroy Merlin Planer nie wymaga założenia Konta, ale niektóre jego funkcjonalności dostępne są wyłącznie dla posiadaczy Konta.
2. Klient może założyć Konto po prawidłowym wypełnieniu stosownego formularza rejestracyjnego. W ramach rejestracji Klient podaje dane niezbędne do prawidłowej rejestracji: imię, nazwisko, nr telefonu, adres e-mail, kod pocztowy, wybrany Sklep Stacjonarny oraz ustala hasło. Klient będący przedsiębiorcą (firma) dodatkowo musi podać nazwę firmy i NIP. W razie korzystania z pozostałych funkcjonalności Serwisu (w szczególności dokonania zakupu wraz z dostawą) należy podać dodatkowe niezbędne dane. LMP nie ponosi odpowiedzialności za skutki nieprawidłowego wypełnienia Formularza Rejestracyjnego bądź wypełnienia go przez osobę nieuprawnioną.
3. Rejestracja wymaga dokładnego zapoznania się z Regulaminem oraz zaznaczenia na formularzu rejestracyjnym, że Klient zapoznał się z Regulaminem i w pełni akceptuje wszystkie jego postanowienia. W procesie rejestracji do Programu Lojalnościowego Klient dodatkowo zapoznaje się z regulaminem Programu Lojalnościowego oraz zaznacza, że zapoznał się z tym regulaminem i w pełni akceptuje wszystkie jego postanowienia.
4. Pomyślne utworzenie Konta, po zalogowaniu przez Klienta pozwala na korzystanie z funkcji Serwisu przypisanych dla posiadaczy Konta. Uczestnicy Programu Lojalnościowego korzystają z funkcji Konta przewidzianych w regulaminie Programu Lojalnościowego, w szczególności otrzymują elektroniczną kartę programu przypisaną do Konta. Karta programu jest przesyłana wiadomością e-mail na adres Klienta podany w procesie rejestracji.
5. Wybranie przez Klienta Nazwy jest konieczne dla zamieszczenia opinii o Produkcie. Nazwa powinna być unikalna oraz nie zawierać treści: niezgodnych z prawem, rasistowskich, ksenofobicznych, obraźliwych, obelżywych, wulgarnych, pornograficznych. Nazwa podlega moderacji na zasadach określonych w Regulaminie Opinii.
6. Klient zobowiązany jest samodzielnie aktualizować dane osobowe przypisane do Konta.
7. Klient może usunąć Konto rozwiązując umowę o świadczenie usług drogę elektroniczną w sposób określony w pkt. II. 11. Dla uczestnika Programu Lojalnościowego usunięcie Konta oznacza rezygnację z uczestnictwa w Programie Lojalnościowym. Leroy Merlin z chwilą rozwiązania umowy usunie posiadane przez Klienta Konto i poinformuje go o tym fakcie.
IV. Zasady korzystania z Serwisu
1. Podczas korzystania z Serwisu, każdy Klient zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa oraz postanowień Regulaminu, w szczególności do przestrzegania zakazu dostarczania z użyciem środków komunikacji elektronicznej treści powodujących zakłócenie pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych oraz naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne lub niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
2. Korzystając z Serwisu, Klient jest również zobowiązany do:
2.1 korzystania z niego w sposób nienaruszający praw osób trzecich oraz praw i interesów Leroy Merlin, a także niedostarczania treści o charakterze bezprawnym,
2.2 umieszczania Materiałów własnych niewprowadzających w błąd oraz nienaruszających jakichkolwiek praw osób trzecich, w tym praw autorskich, praw do znaków towarowych oraz dóbr osobistych osób trzecich; w przypadku stwierdzenia takich działań Leroy Merlin niezwłocznie usunie takie Materiały,
2.3 korzystania z Serwisu w sposób nieutrudniający lub niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
2.4 korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów, z poszanowaniem ich prywatności i wszelkich przysługujących im praw (w tym praw autorskich, praw wynikających z rejestracji znaków towarowych itd.),
2.5 niepodejmowania następujących działań: rozsyłanie i umieszczanie reklam, ogłoszeń, niezamówionej informacji handlowej (tzw. spam) lub treści niezwiązanych z tematyką Serwisu,
2.6 korzystania z wszelkich Materiałów umieszczonych w Serwisie w granicach dopuszczonych przez prawo, w tym w zakresie własnego użytku osobistego.
3. Klient powinien powiadomić niezwłocznie Leroy Merlin o każdym przypadku naruszenia jego praw lub dóbr osobistych w związku z korzystaniem z Serwisu, jak również o jakimkolwiek innym znanym mu przypadku naruszenia, w związku z korzystaniem z Serwisu, przepisów prawa lub zasad określonych w niniejszym Regulaminie.
4. Leroy Merlin ma prawo wglądu we wszystkie publikowane Materiały, prawo do ich usuwania czy odmówienia ich publikacji z następujących przyczyn:
4.1 naruszenie zasad bezpieczeństwa Serwisu,
4.2 korzystanie z usług oferowanych w ramach Serwisu sprzecznie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa,
4.5 zamieszczanie Materiałów niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu,
4.4 naruszenie prywatności lub praw osób trzecich w ramach Serwisu, bądź obowiązujących przepisów prawa,
4.5 działania godzące w dobre imię lub inne dobra osobiste Klientów Serwisu, Leroy Merlin
4.6 publikacja Materiałów niezgodnych z rzeczywistością,
4.7 powzięcie uzasadnionych wątpliwości dotyczących posiadania i zakresu uprawnień Klienta do Materiałów.
5. W przypadku stwierdzenia przez Leroy Merlin naruszenia zasad korzystania z Serwisu określonych w niniejszym Regulaminie, w szczególności poprzez publikację Materiałów, Leroy Merlin wezwie Klienta drogą mailową do zaniechania takich działań w terminie 7 dni pod groźbą usunięcia Konta wskazując rodzaj naruszenia, którego dopuścił się Klient. W przypadku, gdy do naruszenia doszło poprzez publikację przez Klienta Materiałów naruszających ust. 4 powyżej, Leroy Merlin może też samodzielnie usunąć określone Materiały informując Klienta droga mailową o przyczynach usunięcia materiału. W razie ponownego naruszenia Konto Klienta zostanie usunięte, o czym zostanie on poinformowany drogą mailową. Klient, którego Materiały zostały usunięte z uwagi na naruszenie zasad korzystania z Serwisu, nie może dokonać powtórnej publikacji Materiałów bez uprzedniej zgody Leroy Merlin.
6. Wszelkie Materiały, w tym elementy grafiki, układ i kompozycja tych elementów (tzw. layout), znaki towarowe oraz inne informacje, dostępne na stronach oraz podstronach Serwisu stanowią przedmiot praw Leroy Merlin lub Klienta. Wskazane elementy mogą stanowić przedmiot autorskich praw majątkowych, praw własności przemysłowej, w tym praw z rejestracji znaków towarowych oraz praw do baz danych i jako takie korzystają z ustawowej ochrony prawnej. Pobieranie lub wykorzystywanie w jakimkolwiek zakresie dostępnych w ramach Serwisu materiałów wymaga każdorazowo zgody uprawnionego i nie może naruszać postanowień Regulaminu oraz powszechnie obowiązującego prawa, jak również nie może naruszać praw Leroy Merlin lub Klientów.
7. Każdy z Klientów przyjmuje do wiadomości, że zamieszczone przez niego treści, w tym zdjęcia, inne materiały stanowiące utwory lub przedmiot innych praw wyłącznych Klienta mogą być wykorzystywane przez Leroy Merlin, w tym w celu wykonania zawartej z Leroy Merlin umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na podstawie nieograniczonej w czasie, niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na wykorzystywanie takich Materiałów przez Leroy Merlin uprawniającej do:
7.1 w zakresie utrwalania i zwielokrotniania Materiałów – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy Materiałów, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
7.2 w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których Materiały utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
7.3 w zakresie rozpowszechniania Materiałów w sposób inny niż określony w pkt b powyżej – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie Materiałów w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
8. Poprzez umieszczenie Materiałów w Serwisie, Klient nieodpłatnie przenosi na Leroy Merlin prawo zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego do Materiałów umieszczonych w Serwisie przez Klienta.
9. Klient zamieszczający w Serwisie Materiały, w tym zdjęcia przyjmuje do wiadomości, że ich rozmiar (wielkość pliku) może być zmieniony celem dostosowania do wymagań Serwisu.
10. Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną udostępnionych w Serwisie, w tym nieprawidłowości lub przerw w funkcjonowaniu jego infrastruktury technicznej, można składać w dowolnej formie, w tym za pośrednictwem poczty na adres: Leroy Merlin, Piątek 99-120, ul. Łowicka 33 lub poczty elektronicznej na adres e-mail: e-sklep@leroy-merlin.pl. Leroy Merlin zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania. W tym terminie zostanie przekazana odpowiedź na reklamację w formie pisemnej lub na innym trwałym nośniku. Reklamacje dotyczące zgodności towaru z umową oraz niewykonania lub nienależytego wykonania innych usług można składać w trybie wskazanym w rozdziale IX Regulaminu.
V. Zamówienie Produktów
1. Leroy Merlin prowadzi sprzedaż Produktów przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego oraz telefonicznie poprzez kontakt ze Sklepem Stacjonarnym. W Sklepie Internetowym Klient może nabywać Produkty po założeniu Konta lub bez jego zakładania w Trybie „gościa”. Informacje o Produktach podane na stronach Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2. Klient może złożyć zamówienie w następujący sposób:
2.1 po zalogowaniu się na Konto, wybraniu Produktu i wypełnieniu formularza elektronicznego w Sklepie Internetowym;
2.2 w Trybie „gościa” poprzez wybranie Produktu, wypełnienie formularza elektronicznego w Sklepie Internetowym, zaakceptowaniu regulaminu Serwisu i podaniu danych niezbędnych do realizacji zamówienia (tj. adres poczty elektronicznej (e-mail), numer telefonu, adres do wysyłki Produktu, imię i nazwisko lub firma, numer NIP w przypadku zakupu przez przedsiębiorcę);
2.3 telefonicznie, poprzez kontakt z Działem Obsługi Klienta w Sklepie Stacjonarnym.
3. Ceny Produktów są cenami brutto (zawierają podatek od towarów i usług i inne podatki oraz cła), podane są w złotych polskich. Ceny Produktów nie zawierają innych ponoszonych przez Klienta, uzgodnionych kosztów, w tym kosztów dostawy, które są wskazane w Koszyku zakupowym w trakcie wybierania Produktów i dodawane do ceny Produktów. Cena określona przy złożeniu zamówienia z obowiązkiem zapłaty jest łączną ceną (Produkt, dostawa, inne wybrane usługi), do której zapłaty zobowiązany jest Klient, w związku z zamówieniem Produktu. W przypadku wybrania w toku procedury składania zamówienia pola „Mój sklep” lub wybrania opcji Odbioru w sklepie cena Produktu może się zmienić i zostanie wskazana w Koszyku zakupowym. Cena Produktu w Sklepie Internetowym może się różnić od ceny Produktu w Sklepie Stacjonarnym.
4. Na procedurę składania zamówienia w Sklepie Internetowym składają się:
4.1 w przypadku wybrania sposobu płatności innego niż „za pobraniem”: (1) wybranie Produktów przez Klienta, (2) złożenie zamówienia przez Klienta, (3) potwierdzenie rejestracji zamówienia przez Leroy Merlin, (4) płatność,
4.1 w przypadku wybrania sposobu płatności „za pobraniem”: (1) wybranie Produktów przez Klienta, (2) złożenie zamówienia przez Klienta, (3) potwierdzenie rejestracji zamówienia przez Leroy Merlin, (4) potwierdzenie złożenia zamówienia przez Klienta poprzez kliknięcie w link w mailu potwierdzającym rejestrację zamówienia.
5. Potwierdzenie rejestracji zamówienia następuje w terminie do 2 godzin od momentu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym w formie wiadomości e-mail. W potwierdzeniu rejestracji zamówienia znajdują się informacje o przedmiocie zamówienia, w szczególności nazwa Produktu, numer zamówienia, łączna cena, sposób i termin płatności, sposób i przewidywany termin dostawy bądź odbioru. Do potwierdzenia rejestracji zamówienia załączony jest również Regulamin obowiązujący w chwili złożenia zamówienia.
6. Zamówienia nieopłacone lub - w przypadku zamówień „za pobraniem” - niepotwierdzone w terminie 24 godzin od otrzymania wiadomości e-mail z potwierdzeniem rejestracji zamówienia przez Leroy Merlin będą anulowane.
7. Klient, składając zamówienie w Sklepie Internetowym, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w potwierdzeniu rejestracji zamówienia. Umowa zostaje zawarta w chwili przesłania Klientowi przez Leroy Merlin potwierdzenia rejestracji zamówienia, a w przypadku zamówień „za pobraniem” po potwierdzeniu zamówienia przez Klienta poprzez kliknięcie w link w mailu potwierdzającym rejestrację zamówienia.
8. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Dział Obsługi poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji, wysyłając wiadomość na wskazany przez Klienta adres e-mail. Jeżeli zamówienie nie jest możliwe do realizacji w całości lub części Klient może odstąpić od umowy. Za zgodą Klienta Leroy Merlin zaproponuje również Klientowi realizację zamówienia w pozostałym zakresie. W przypadku anulowania lub częściowego anulowania zamówienia Leroy Merlin zwraca niezwłocznie całą płatność (w przypadku anulowania całości zamówienia) bądź część płatności (odpowiadającą anulowanej części zamówienia).
9. Leroy Merlin nie prowadzi sprzedaży hurtowej Produktów. W przypadku zamówienia hurtowej ilości Produktów Leroy Merlin może odmówić jego realizacji. Poprzez zamówienie hurtowe rozumie się zamówienie co najmniej 25 sztuk tego samego Produktu, w jednym lub w kilku zamówieniach w okresie 3 dni liczonych od dnia złożenia pierwszego zamówienia.
10. Sposób płatności zależy od rodzaju i ilości zamówionych Produktów. Płatności można dokonać gotówką przy odbiorze towaru („za pobraniem”), za pośrednictwem serwisów rozliczeniowych aktualnie akceptowanych przez Leroy Merlin, na raty poprzez pośredników kredytowych. Zasady udzielania kredytów regulują regulaminy poszczególnych kredytodawców.
11. Jeśli Klient wybierze płatność za pośrednictwem serwisu rozliczeniowego zostanie przeniesiony do właściwego serwisu w celu opłacenia zamówienia. Klient zostanie powiadomiony wiadomością e-mail o otrzymaniu przez Leroy Merlin środków.
12. W przypadku wyboru przez Klienta opcji płatności „za pobraniem” należność za zamówienie należy uiścić gotówką podczas odbioru przesyłki od kuriera.
13. Wszelkie płatności między Stronami następują poprzez zapłatę sumy nominalnej wyrażonej w złotych polskich. W przypadku, gdy zwrot płatności ma nastąpić na rachunek prowadzony w walucie obcej, zostanie on zrealizowany na ten rachunek bankowy w polskich złotych. Koszty ewentualnego przewalutowania ponosi Klient.
14. Zamówienia w Sklepie Stacjonarnym można składać w godzinach jego otwarcia. Numer telefonu do każdego ze Sklepów Stacjonarnych dostępne są pod adresem https://www.leroymerlin.pl/sklepy.html. Koszt rozmowy telefonicznej jest równy opłacie standardowej zgodnie z cennikiem operatora.
15. Celem złożenia zamówienia przez telefon w Sklepie Stacjonarnym Klient winien skontaktować się telefonicznie z Działem Obsługi i podać dane niezbędne do przyjęcia i realizacji zamówienia, tj. numer referencyjny Produktu, ilość zamawianych Produktów, imię i nazwisko lub firmę, adres poczty elektronicznej (e-mail), numer telefonu, numer NIP w przypadku zakupu przez przedsiębiorcę oraz adres ewentualnej dostawy Produktu. Dział Obsługi Sklepu udziela Klientowi w czasie składania zamówienia informacji dotyczących złożonego zamówienia m.in. weryfikuje dostępność Produktów, i informuje o ich łącznej cenie, dostępnych sposobach płatności, kosztach ewentualnej dostawy Produktów oraz możliwości zapoznania się z niniejszym Regulaminem, w tym o prawie odstąpienia od umowy na zasadach określonych w rozdziale VII Regulaminu.
16. Po przyjęciu zamówienia Dział Obsługi przesyła na adres e-mail Klienta podsumowanie zamówienia zawierające informacje o przedmiocie zamówienia, w szczególności nazwie Produktu i liczbie zamówionych Produktów, numer zamówienia, łączną cenę, sposób i termin płatności, sposób i przewidywany termin dostawy bądź Odbioru w sklepie oraz niniejszy Regulamin. W razie odmowy podania adresu e-mail bądź jego braku, dokument zawierający ww. informacje, w tym informacje o możliwości zapoznania się z niniejszym Regulaminem przekazuje się Klientowi wraz z zamówieniem.
17. Za wyjątkiem zamówień z Odbiorem w sklepie Leroy Merlin wystawia i udostępnia faktury elektroniczne za pośrednictwem Konta Klienta, a w przypadku zakupu Produktu w Trybie „gościa” przesyła fakturę elektroniczną na adres e-mail podany przez Klienta podczas składania zamówienia. Leroy Merlin wraz z wystawieniem faktury przesyła wiadomość e-mail o możliwości jej pobrania. Faktura wystawiana jest w formacie PDF. W celu jej otwarcia Klient powinien posiadać oprogramowanie kompatybilne z formatem PDF. Jeżeli Klient nie chce otrzymać faktur elektronicznych powinien powiadomić o tym Dział Obsługi i w takim przypadku otrzyma fakturę w formie papierowej. Fakturę w formie papierowej Klient otrzyma również w przypadku braku możliwości wystawienia faktury elektronicznej.
18. Klient na każdym etapie składania zamówienia może się skontaktować z Działem Obsługi, dzwoniąc na wskazany na stronie internetowej Sklepu Internetowego numer telefonu (opłata standardowa zgodna z cennikiem operatora) lub komunikując się poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie Sklepu Internetowego. W przypadku Odbioru w sklepie i zamówień składanych telefonicznie Klient może również skontaktować się telefonicznie z Działem Obsługi właściwego Sklepu Stacjonarnego.
VI. Dostawa i Czas Realizacji
1. Termin realizacji zamówienia nie przekracza maksymalnie 21 dni roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania zamówienia podano inny termin. Jeżeli zamówienie składa się z Produktów o różnym terminie realizacji, to zamówienie jest wysyłane do Klienta zgodnie z najdłuższym terminem występującym w zamówieniu. Termin realizacji zamówienia obejmuje czas przygotowania produktu oraz dostawy.
2. W przypadku zamówienia realizowanego za pośrednictwem serwisu rozliczeniowego lub pośrednika kredytowego termin realizacji zamówienia liczony jest od momentu otrzymania płatności przez Leroy Merlin. W przypadku zamówienia „za pobraniem”, termin realizacji zamówienia liczony jest od momentu potwierdzenia przez Klienta złożenia zamówienia.
3. Towary są dostarczane wyłącznie na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej. Koszty dostawy zależą od wagi i wymiarów paczki. Koszty są wskazane w koszyku zamówienia bądź podawane przez Dział Obsługi Sklepu Stacjonarnego przy zamówieniach realizowanych drogę telefoniczną.
4. Sposób dostawy zależy od rodzaju i ilości zamówionych Produktów. Zamówione Produkty mogą być dostarczone do Klienta transportem Leroy Merlin, przesyłką kurierską lub do wskazanego przez Klienta paczkomatu. Towary o znacznych gabarytach lub wadze dostarczane są na zasadach określonych w pkt. 7 poniżej. Produkty dostarczane przesyłką kurierską są dostarczane od poniedziałku do piątku. W celu ustalenia szczegółów dostawy kurier może skontaktować się z Klientem drogą telefoniczną (także SMS). Preferowana godzina dostawy wskazana przez Klienta w zamówieniu jest przekazywana kurierowi, ale nie ma on obowiązku jej respektowania.
5. Wszystkie przesyłki niedostarczane na paletach, przy których waga paczki nie przekracza 31,5 kg, i każdy z jej wymiarów (długość/szerokość/wysokość) jest mniejszy niż 200 cm, dostarczane są do lokalu zgodnie z adresem dostawy wskazanym przez Klienta. Pozostałe przesyłki są dostarczane na miejsce wskazane w adresie dostawy, kurier jest zobowiązany wyładować przesyłkę z samochodu i przekazać Klientowi lub osobie przez niego upoważnionej.
6. Przed odebraniem przesyłki od kuriera należy sprawdzić, czy jej opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm lub plomb naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki jest uszkodzone nie należy przyjmować przesyłki. Sporządzenie protokołu szkody oraz skontaktowanie się z Działem Obsługi ułatwi wyjaśnienie sprawy. Klient zachowuje prawo odstąpienia od Umowy niezależnie od ww. okoliczności.
7. W przypadku zamówienia towarów o dużych gabarytach lub wadze Klient otrzymuje przy składaniu zamówienia informację, iż nie mogą być one dostarczone zwykłą przesyłką kurierską. Klient może odebrać je osobiście bądź skorzystać z opcji dostawy bez wyładunku. Klient obowiązany jest wówczas do samodzielnego wyładowania dostarczonych towarów.
8. W przypadku Odbioru w sklepie Klient zostanie poinformowany wiadomością SMS lub wiadomością e-mail o możliwości odbioru zamówienia. Towar może być odebrany w godzinach otwarcia wybranego przy składaniu zamówienia Sklepu Stacjonarnego w terminie 7 dni. Zamówiony towar zostanie wydany Klientowi, który złożył zamówienie lub osobie przez niego upoważnionej. Leroy Merlin może zażądać od osoby odbierającej towar podania numeru zamówienia oraz okazania dokumentu tożsamości oraz pisemnego potwierdzenia odbioru towaru. W razie odmowy takiej weryfikacji Leroy Merlin może odmówić wydania towarów.
9. W przypadku braku dokonania odbioru przesyłki bądź Odbioru w sklepie w terminie określonym w pkt 8 Leroy Merlin skontaktuje się z Klientem celem wyjaśnienia sytuacji i wezwie go do odbioru zakupionego Produktu w terminie 7 dni. Brak odbioru Produktu w tym terminie może skutkować odstąpieniem przez Leroy Merlin od Umowy.
VII. Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od Umowy zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta oraz od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w ramach Serwisu
Prawo odstąpienia od Umowy
Prawo odstąpienia od Umowy
1. Klient ma prawo odstąpić od Umowy oraz umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną udostępnionych w Serwisie w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
2.1 w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy – w przypadku sprzedaży jednego towaru.
2.2 w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy – w przypadku sprzedaży wielu towarów dostarczanych osobno.
2.3 w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie ostatniej partii lub części – w przypadku sprzedaży towarów dostarczanych partiami lub w częściach,
2.4 zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną – w przypadku umów o świadczenie usług drogą elektroniczną udostępnionych w Serwisie,
2.5 zawarcia umowy - dla pozostałych umów.
3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, wystarczy, że Klient złoży Leroy Merlin oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Może to zrobić informując Dział Obsługi Leroy Merlin Polska, Dział Obsługi, Piątek 99-120, ul. Łowicka 33, e-mail: e-sklep@leroy-merlin.pl, tel. +48 22 250 84 44), o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Klient może też skorzystać z stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu wzoru formularza odstąpienia od umowy bądź z formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta. Skorzystanie z formularzy nie jest obowiązkowe.
4. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Klient wysłał oświadczenie o odstąpieniu od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
5. Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy złożonego drogą elektroniczną Leroy Merlin niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
Skutki odstąpienia od umowy
6. Odstąpienie od Umowy ma ten skutek, że uważa się ją za niezawartą. W przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy, zanim Leroy Merlin przyjął ofertę, oferta przestaje wiązać.
7. W przypadku odstąpienia od Umowy Leroy Merlin zwraca wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep Internetowy), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Leroy Merlin otrzymał oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Zwrotu płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych kosztów w związku z tym zwrotem.
8. Leroy Merlin może się wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia Leroy Merlin dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
9. Klient, który odstąpił od Umowy, winien odesłać rzecz na adres: Dział Obsługi Sklepu Internetowego, Piątek 99-120, ul. Łowicka 33 lub przekazać w dowolnym Sklepie Stacjonarnym, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia poinformowania Leroy Merlin o odstąpieniu od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
10. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Gdy ze względu na charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób pocztą, a została ona dostarczona Klientowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, Leroy Merlin odbierze rzecz na swój koszt.
11. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
12. W przypadku umów o świadczenie usług, w tym Usługi Projektowania, Klient, który odstępuje od Umowy, a żądał rozpoczęcia świadczenia usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy o świadczenie usług, zobowiązany jest do zapłaty kwoty proporcjonalnej do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformował Leroy Merlin o odstąpieniu od Umowy.
13. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:
13.1 o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
13.2 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
13.3 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
13.4 w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;o dostarczanie treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Leroy Merlin rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia , że po spełnieniu świadczenia przez Leroy Merlin utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości, a Leroy Merlin przekazał konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na trwałym nośniku, najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy lub przed rozpoczęciem usługi, stosownie do art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.
VIII. Bezterminowy zwrot towaru
1. Niezależnie od uprawnień opisanych w rozdziale VII, Klient jest dodatkowo uprawniony do bezterminowego zwrotu towaru, na zasadach określonych w regulaminie określającym zasady zwrotu Produktów zakupionych w sklepach Leroy Merlin Polska sp. z o.o. Podlegający zwrotowi towar musi być pełnowartościowy, bez śladów używania, niezniszczony, w oryginalnym opakowaniu oraz nadający się do ponownej sprzedaży. W przypadku towarów posiadających termin ważności - ich zwrot nie może nastąpić w okresie 30 dni przed upływem terminu ważności.
2. Zwrotu można dokonać w dowolnym Sklepie Stacjonarnym Leroy Merlin bądź odsyłając go na koszt Klienta na adres: Leroy- Merlin Polska sp. z o.o. Dział Obsługi ul. Łowicka 33, Piątek 99-120 lub zwrócony osobiście w dowolnym Sklepie Stacjonarnym Leroy Merlin. Zwrot zapłaty za towar nastąpi w terminie do 14-dni od zwrotu towaru.
IX. Brak zgodności z umową, rękojmia i gwarancja
1. Leroy Merlin jest zobowiązany do dostarczenia towaru zgodnego z umową i bez wad oraz do należytego wykonywania umówionych usług.
2. Zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta Leroy Merlin odpowiada wobec Konsumenta, w razie braku zgodności towaru z umową oraz za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania do świadczenia usług. Leroy Merlin ponosi odpowiedzialność, o której mowa w zd. 1 również wobec osoby fizycznej, która zawiera umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wobec pozostałych Klientów Leroy Merlin odpowiada zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego, jeśli rzecz sprzedana ma wadę (rękojmia).
3. Leroy Merlin ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Leroy Merlin, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
4. W przypadku braku zgodności towaru z Umową Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Leroy Merlin może wymienić towar, jeśli Konsument zażądał jego naprawy lub naprawić go, gdy Konsument zażądał jego wymiany tylko jeśli zapewnienie zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby dla Leroy Merlin nadmiernych kosztów. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Leroy Merlin, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
5. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
6. Leroy Merlin dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Leroy Merlin.
7. Konsument udostępnia Leroy Merlin towar podlegający naprawie lub wymianie. Leroy Merlin odbierze od Konsumenta towar na swój koszt.
8. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Leroy Melin zdemontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
9. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
10. Jeżeli brak zgodności towaru z umową nie został usunięty stosownie do pkt. 4, 6 lub 8 powyżej (Leroy Merlin odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z Umową, Leroy Merlin nie doprowadził towaru do zgodności z Umową, brak zgodności występuje nadal, mimo że Leroy Merlin próbował zapewnić zgodność towaru z Umową) Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy. Konsument może złożyć oświadczenie, o którym mowa w zd. 1 również, gdy brak zgodności towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy lub z oświadczenia Leroy Merlin lub okoliczności wyraźnie wynika, że Leroy Merlin nie doprowadzi towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
11. Cena towaru obniżona zgodnie z pkt. 10 powyżej musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z Umową.
12. Leroy Merlin zwraca kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
13. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
14. Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie Umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z Umową.
15. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Leroy Merlin na jego koszt. Leroy Merlin zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
16. Leroy Merlin dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
17. Reklamacje dotyczące braku zgodności towaru z umową albo niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania do świadczenia usług albo wady rzeczy mogą być składane w dowolnej formie, w tym do Działu Obsługi w szczególności z użyciem formularza kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu Internetowego https://www.leroymerlin.pl/kontakt.html lub w dowolnym Sklepie Stacjonarnym Leroy Merlin.
18. Leroy Merlin zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania. W tym terminie Klient otrzyma odpowiedź na reklamację w formie pisemnej lub na innym trwałym nośniku.
19. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń. Przykładowo pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami. Poddanie sporu pozasądowej metodzie rozstrzygnięcia jest dobrowolne i będzie w każdym przypadku uzależnione od zgody Leroy Merlin.
20. Warunki gwarancji określają gwaranci w oświadczeniach gwarancyjnych, które określają obowiązki gwaranta i uprawnienia Klienta, gdy rzecz nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi na karcie gwarancyjnej. Wszelkie roszczenia gwarancyjne mogą być także zgłaszane gwarantom za pośrednictwem Sklepów Stacjonarnych. Odstępstwo od warunków gwarancji określonych w reklamie na niekorzyść Konsumenta jest bezskuteczne, chyba że oświadczenie gwarancyjne złożone w reklamie przed zawarciem umowy zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakiej reklama została przeprowadzona, lub w porównywalny sposób.
21. Gwarancja trwałości nie może przewidywać warunków naprawy albo wymiany mniej korzystnych dla Konsumenta określonych w Ustawie o prawach konsumenta, a opisanych w niniejszym rozdziale Regulaminu.
X. Przetwarzanie danych osobowych
- Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klientów zawarte są w Polityce prywatności.
XI. Zmiany regulaminu
1. Administrator ma prawo wprowadzić zmiany w Regulaminie:
1.1 gdy jest to konieczne dla zapewnienia zgodności z przepisami prawa;
1.2 w przypadku udostępnienia nowych lub modyfikacji istniejących funkcjonalności Konta lub Serwisu, w tym jej integracji z inną usługą;
1.3 dla usprawnienia funkcjonowania Serwisu i Konta, w tym zapewnienia bezpieczeństwa, ochrony danych, danych osobowych oraz prywatności Klientów;
1.4 w celu zapobiegania działaniom sprzecznym z Regulaminem lub prawem.
2. Każda zmiana Regulaminu będzie ogłaszana przez Leroy Merlin z 14 dniowym wyprzedzeniem.
3. Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu obowiązującego w dniu złożenia zamówienia.
4. Informacje o zmianach Regulaminu zostaną zamieszczone na stronie internetowej: https://www.leroymerlin.pl/regulamin.html.
5. Klient zostanie poinformowany o zmianach Regulaminu wiadomością wysłaną na adres e-mail podany przy rejestracji Konta, w sposób umożliwiający trwałe zapisanie nowej treści Regulaminu.
6. Klient, który nie zgadza się na zmianę w Regulaminie, ma prawo złożyć oświadczenie o rozwiązaniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na zasadach opisanych w punkcie II.11 Regulaminu. Klient może również przesłać swoje oświadczenie w formie pisemnej na adres Leroy Merlin Polska sp. z o.o. ul. Burakowska 14, 01-066 Warszawa, bądź wiadomością e-mail przesłaną na adres: e-sklep@leroy-merlin.pl. Leroy Merlin z chwilą rozwiązania umowy usunie posiadane przez Klienta Konto i poinformuje go o tym fakcie.
7. Leroy Merlin ma prawo zamknąć Serwis. Zamknięcie Serwisu zostanie ogłoszone z 2-miesięcznym wyprzedzeniem. Przekazanie informacji o zamknięciu Serwisu skutkuje wypowiedzeniem przez Leroy Merlin umowy z Klientem ze skutkiem na dzień zamknięcia Serwisu.
XI. Pozostałe postanowienia
1. Zasady prowadzenia Konta uczestnika Programu Lojalnościowego określa Regulamin, pozostałe prawa Klienta związane z uczestnictwem w Programach Lojalnościowych regulują regulaminy programów lojalnościowych dostępne na stronie Serwisu www.leroymerlin.pl:
1.1 Regulamin Programu Klub DOM
1.2 Regulamin Programu Klub PRO
2. Zasady zamawiania i świadczenia Usługi Projektowania oraz zasady korzystania z Leroy Merlin Planer regulują odrębne regulaminy.
3. W zakresie nieuregulowanym mają zastosowanie przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.